כנס 20182018-12-13T14:24:18+00:00

מתחילים בעוד

0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

מתחילים בעוד

0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

כנס נקודת מפנה הוא הכנס היחיד בישראל המיועד לסופרים בשלבים שונים של קריירת הכתיבה שלהם: סופרים ותיקים, סופרים שהוציאו ספר או שניים, וגם סופרים ששוקדים על ספרם הראשון.
הכנס הוא הזדמנות לצאת ליום אחד מבדידות הכותב, ולבוא ללמוד כלים חדשים ולהכיר סופרים אחרים שמתמודדים עם אותן הבעיות, עורכים ואנשי מקצוע שונים בתעשיית הספרות.


הכנס מופק על ידי רחלי לביא, כותבת, עורכת ומתרגמת, יזמת "עברי" – עורך לשון אוטומטי.
משתתפים בו סופרים ותיקים ומנחי סדנאות מהטובים ביותר בתחום סדנאות הכתיבה.

תכנית הכנס

8:15-8:45
התכנסות והרשמה
8:45-9:45
פתיחה – רחלי לביא
פשוט לכתוב (?) – רוני גלבפיש
10:00-10:45
ימים לראות טוב
שגית אמת
10:00-10:45
כותבת ומוחקת אהבה
ענת לב-אדלר
11:00-11:45
סודות ושקרים – הוראות הפעלה
מעין רוגל
11:00-11:45
מרב-מכר לסרט
עומר ברק
11:00-11:45
איך לאהוב את הכתיבה שלנו
רותם ברוכין ומרינה ברלין
איך לאהוב את הכתיבה שלנו
רותם ברוכין ומרינה ברלין
12:00-12:45
משחק ילדים או מלאכת מחשבת?
שירלי גרץ
12:00-12:45
כל הדראמ"ה הזאת
רחלי לביא
12:00-12:45
כותבת לא למגירה
אורי ניר-וינטר
13:00-13:45
הפסקת צהריים
14:00-14:45
סודות הכתיבה בז'אנר הרומנטי
שרית חיים
14:00-14:45
שקרים שסיפרו לי על הוצאה לאור
גילי בר-הלל
14:00-14:45
מספר להרצאה – איך עושים את זה?
גלית ברש
15:00-15:45
תני לי לספר לך מה שאת כבר יודעת
קרן לנדסמן
15:00-15:45
סוזן דונובן ועומר ברק
בשיחה מיוחדת (באנגלית)
15:00-15:45
עשרה סודות לעריכה עצמית
הגר ינאי
16:00-17:00
לכתוב בלב הסערה: איך ממשיכים לכתוב גם בתקופות הקשות ביותר? – סוזן דונובן
טקס הענקת פרס אלמוג וסיכום

סופרת רבי המכר
סוזן דונובן מגיעה לכנס נקודת מפנה

אסון רפואי שפקד את סוזן דונובן, סופרת רבי-מכר של הניו-יורק טיימס והיו-אס-איי טודיי, כמעט גדע את חייה והותיר אותה עם נכות קשה. אבל סוזן המשיכה לכתוב. השיבה את המקלדת הייתה הדבר הקשה ביותר שעשתה אי-פעם וגם הגאולה שלה.
בדצמבר הקרוב היא תגיע ארצה לכנס נקודת מפנה כדי לספר את סיפורה.

המרצים שלנו

רחלי לביא

כותבת, עורכת ומתרגמת, יזמת "עברי" – עורך לשון אוטומטי, ויזמת כנס נקודת מפנה.

גלית אקרמן ברש

דור שלישי בבית לחם הגלילית, מגדלת בעל אורגני, שלושה ילדים דמוקרטיים ולול.
אחרי קריירה מלאת ריגושים בעולם השיווק ועבודה בארגונים גדולים, תואר ראשון בשיווק ותואר שני בייעוץ ארגוני, עברה לעשות את מה שהיא הכי אוהבת: חיבור בין כתיבה לשיווק.כיום מרצה, מנחה סדנאות ומלווה אנשים פרטיים וקבוצות בקורס "יוצאים לאור" עם איריס יוגב שותפתה, לבניית הרצאות מתוך הסיפור האישי של כל אחד ואחת.

הגר ינאי

מחברת טרילוגיית הלווייתן מבבל, סופרת עטורת פרסים ומבקרת ספרים, בעלת ניסיון של כמעט שני עשורים בהוראת כתיבה יוצרת ועריכת כתבי יד.

תמונה: דורי ארדון

שירלי גרץ

בעלת תואר שלישי באשורולוגיה, סופרת ומורת דרך. הרומן הראשון שלה She Wrote on Clay התפרסם בארצות הברית בשנת 2013. מאז הוציאה לאור את סדרת גילגמש הצעיר – ספרי הרפתקאות המבוססים על מיתולוגיה מבבל העתיקה ומיועדים לראשית הקריאה. כשהיא לא כותבת היא עובדת כמדריכת תיירים בירושלים ומדריכה סיורים מיוחדים, ביניהם סיור "כתיבה יצירתית חווייתית על רקע העיר העתיקה" – סדנת כתיבה בת 6 שעות תוך כדי סיור בעיר העתיקה.

קרן לנדסמן

קרן לנדסמן היא אימא, רופאה וסופרת בסדר חשיבות משתנה. מחברת "שמים שבורים" ו"לב המעגל" וכותבת הבלוג "סוף העולם – מבט מהיציע".

תמונה: רני גרף

שגית אמת

מחזאית, סופרת, מנחת סדנאות כתיבה, ומלווה תהליכי יצירה באופן אישי. זוכת פרס "זאב" ופרס ע"ש לאה גולדברג על ספרה "השחר של גאיה". שחקנית בוגרת "בית צבי". בוגרת לימודי ביבליותרפיה במרכז להשתלמויות של אוניברסיטת בר אילן.

אורי ניר-וינטר

רעיה ואימא לארבעה, בוגרת בצלאל, מנכ"לית "הבינתחומית לעיצוב ואדריכלות" בעבר וכיום מנהלת תכנית המתמחים הארצית "הדבר הבא". לפני כחמש שנים, בזמן שבן זוגה ייצג את ישראל בראלי אופנועים בחו"ל, התחילה לכתוב על קורותיה בארץ עם ארבעה ילדים קטנים במשך עשרת ימי התחרות. התגובות היו מצוינות וקצב העלאת הפוסטים עלה. כיום היא משתפת "פוסטור" פופולרי עם אלפי עוקבים בכל סוף שבוע, מרצה על "כתיבה חברתית", ויזמה ומשתתפת ב"כותבים לפנים", ערבי קריאת פוסטים ב"טוקהאוס"

מעין רוגל

מעין רוגל, סופרת, תסריטאית, מנחה כתיבה ומפצחת סיפורים. ראו אור ספריה 'היינו יכולות לנסוע' (2011), 'יער' (2016), 'גם קופים נופלים מעצים' (2018). ב-2019 צפוי לראות אור ספרה הרביעי בהוצאת כנרת זב"מ.

גילי בר-הלל

גילי בר-הלל ידועה כמתרגמת ספרי הארי פוטר, ותרגמה ספרי ילדים ונוער עבור רוב הוצאות הספרים הבולטות בארץ. לפני כחמש שנים הקימה את הוצאת עוץ, המתמחה בספרי ילדים ונוער מתורגמים מאנגלית. היא בוגרת החוג לתאטרון באוניברסיטת תל אביב וכמעט השלימה תואר שני בלימודי תרבות הילד והנוער. אספנית ספרים, מרצה תכופות בספריות ובתי ספר, ומתגוררת בתל אביב עם בעלה, שלושה ילדים, חתול וכלב.

סוזן דונובן

סוזן דונובן כתבה 28 רומנים ונובלות, מחזות ותסריטים, וספריה מככבים ברשימות רבי המכר של הניו יורק טיימס ויו-אס-איי טודיי. פובלישרס ויקלי מתאר את הרומנים שלה כ"תמהיל מושלם בין רומנטיקה וספרות נשית." היא עיתונאית לשעבר, בעלת תואר ראשון ושני בעיתונאות, אימא, אוהבת כלבים, מנחת כתיבה ועורכת ספרות. היא עובדת עם כותבים אחד-על-אחד על הפרויקטים שלהם בצימר הכתיבה שלה בניו-מקסיקו.

רוני גלבפיש

סופרת ומנחת סדנאות כתיבה. מחברת "סיפור קטן ומלוכלך" ו"אגם הצללים".

עומר ברק

עומר ברק הוא סופר, תסריטאי, כותב מופעי סטנד-אפ, עיתונאי ומנחה סדנאות כתיבה. ספרו, "לחוץ חתונה", הגיע למקום הראשון בטבלאות רבי המכר והפך לספר זהב. כיום עובד על ספר שני, שני סרטים ומופע סטנד אפ. מנחה סדנת הכתיבה "לכתוב את עצמי" עם רענן שקד.

מרינה ברלין

היא סופרת, משוררת ומבקרת ספרים בשפה האנגלית מאז שנת 2011. הסיפורים, השירים והביקורות שלה התפרסמו במגוון במות בחו"ל כגון STRANGE HORIZONS, VICE, LOS ANGELES REVIEW OF BOOKS ועוד. חברה בועד השופטים של פרס טיפטרי לספרות ספוקלטיבית לשנת 2018.

רותם ברוכין

היא סופרת, מחזאית, תסריטאית ובמאית. היא זכתה חמש פעמים בפרס גפן לספרות ספקולטיבית על סיפוריה. היא למדה תסריטאות באוניברסיטת תל-אביב, כתבה דיאלוגים למספר סדרות בערוץ הילדים, ופרסמה שני סיפורים בהמשכים בעיתון הנוער "ראש 1" –  "קפיצת חלל" ו"רוחות מדבר". מחזותיה הועלו במרכז הגאה, בתיאטרון צוותא ובבית ציוני אמריקה. את יצירותיה ניתן למצוא באתר rotemwrites.com ובמגוון במות אחרות.

שרית חיים

שרית חיים למדה לקרוא כבר בגיל 4, התמכרה לז׳אנר הרומנטי כשמלאו לה 41, והתחילה לכתוב בגיל 44. שני ספריה, "עוצרת נשימה" ו"מחסיר פעימה", יצאו בהוצאת "מודן", לאחרונה החלה גם לתרגם (ספרים בז׳אנר הרומנטי, אלא מה?)

ענת לב אדלר

סופרת, עיתונאית, עורכת, משדרת ברדיו, מחברת מילים לנשים ונשים למילים. מאמינה גדולה ביצירה, בתשוקה, באהבה, בים, בטבע, בהנאות החיים, בספרים מעולים, בחברות טובות ובמילים שיוצרות מציאות. חיה בשביל לכתוב, כותבת בשביל לחיות, גרה בתל-אביב, חולמת על פריז.

תומכים

פרס אלמוג

במסגרת כנס נקודת מפנה מתקיימת תחרות כתיבה נושאת פרסים של סיפורים קצרים.
כתבו סיפור שאורכו עד 2000 מילים בהשראת התמונה ושלחו אותו אלינו עד 31.11.2018

בין המשתתפים בכנס יוגרל לילה בארט-האוס

ארט-האוס היא בקתה יחידה במינה לכותבים ולכותבות, הממוקמת בלב מטע תמרים בערבה, במרחק הושטת יד מהמדבר היפהפה. לארט-האוס אפשר להגיע כדי לכתוב באופן עצמאי, או להיעזר בליווי מיומן של אנשי מקצוע בתחומי הפרוזה והתסריטאות. 

בין המשתתפים בכנס יוגרל לילה בארט-האוס, מתנת הבעלים.

הרשמה

ההרשמה המוקדמת
הסתיימה!

255 ₪

ההרשמה הרגילה
הסתיימה!

330 ₪

הרשמה מאוחרת
מ–1.12.2018

390 ₪

מדיניות ביטולים
עד 30.11.2018 – החזר מלא.
מ-1.12.2018 ועד 13.12.2018 – יוחזר הסכום ששולם בניכוי 50 ₪.
לאחר סיום ההרשמה (מ-14.12.2018) – לא יהיו החזרים.

רוצה לפתוח דוכן בכנס או לפרסם בו את הסדנה או את העסק שלך?

השאר כאן פרטים וניצור אתך קשר בהקדם!

שם:
טלפון:
מייל:

מדברות כתיבה

מירי רוזובסקי, סמדר שטינברג וגפנית לסרי קוקיא

_____________________________

הסופרות מירי רוזובסקי, סמדר שטינברג וגפנית לסרי קוקיא מקיימות מפגש אינטימי על כתיבה בעידן הנשיות המודרנית:

בשיחה נדבר בפתיחות על האימהות ועל הזוגיות שלנו ועל השתקפותן בכתיבה, על הקשר שבין היצירה והחיים הן בהיבטי הביוגרפיה והחשיפה והן בהיבטים הפרקטיים של שילוב הכתיבה בחיי היום-יום, נספר על תהליכי הכתיבה הפרטיים שלנו ועל האופן שבו הספרים שלנו התעצבו והתפתחו.

השיחה מתקיימת בשיתוף מלא של הקהל.

אני זוכר

ד"ר עודד מנדה – לוי

_____________

ג'ו בריינארד (1994-1942) כתב ממואר מכמיר לב בשם I Remember, שפורסם בשנות ה-70 על פני מספר סדרות, ועותקיו אזלו במהירות. הממואר כולל כ-1500 משפטים באורכים שונים, רובם בני משפט אחד, אבל כולם נפתחים במילים "אני זוכר": אני זוכר את הפעם הראשונה שקיבלתי מכתב, שעל המעטפה נרשם: "לאחר חמישה ימים יש להחזיר ל…", ואני חשבתי שלאחר שהחזקתי במכתב חמישה ימים אני אמור להחזיר אותו לשולח; אני זוכר שפוליו היה הדבר הגרוע ביותר בעולם; אני זוכר את היום שבו מתה מרלין מונרו.
ז'ורז' פרק (1982-1936) שמע על ה"אני זוכר" של בריינארד מהארי מתיוס, ידידו, וחבר ב"אוליפו", האולפנה לספרות פוטנציאלית, שבה היה פרק חבר מרכזי. הרעיון של משפטי "אני זוכר" קסם לפרק, שהיה עסוק בעבודות זיכרון משלו. הוא התחיל מיד לשחק, והזמין רבים להצטרף. פרק קבע חוקים למשחק הכתיבה של בריינארד: על הזיכרון להיות כזה שהוא יכול להיות גם של אנשים אחרים, והזיכרון צריך להיות גם של משהו שאינו קיים עוד.

ההרצאה תעסוק במסורת המפוארת של ה"אני זוכר", בהשראות אפשריות, בהשפעות שחוללה אצל סופרים שונים, ובמקומה של הצורה הממוארית הזאת במסורת הכתיבה היוצרת.

מתחילים לעבוד נכון

מאירה ברנע גולדברג

_____________

על טעויות שסופרים עושים בדרך להוצאת ספר ואיך אפשר למנוע אותן.

מערת האוצר הסודית של הסיפורים

רוני גלבפיש

_______

רעיונות טובים הם משאב פשוט ונפוץ מכפי שנהוג לחשוב. פיתוח רעיונות ומיצוי הפוטנציאל הטמון בהם – זה כבר עניין מורכב יותר.

במפגש נעשה את דרכנו למערת אוצר סודית שבה מתפתלות דרכים מוכרות פחות אל הפינות האפלות והמרגשות באמת של רעיונות, וכמעט מבלי משים נעניק להם רבדים והקשרים, עומק ויופי.

אולי אפילו נלך לאיבוד.

איך מתחילים לעבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה?

דניאלה דורון

______

איך מתחילים לעבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה? סיפור אישי וטיפים מקצועיים.

להיות הארנב הלבן

מעין רוגל

______

הארנב הלבן הוא השליח המקשר בין עולם הפלאות ובין העולם הרגיל, עולמה של אליס. הסופרים ומספרי הסיפורים גם הם שליחים, הם שייכים לעולם הסיפורים, ולעולם המציאות, ולאף אחד מהם לא לגמרי. וכמו הארנב הלבן יש להם תפקיד – להנכיח את עולם הבדיון, את הסיפורים, בעולם המציאותי, ולפתות ולמשוך את הקוראים אל עולמות הבדיון.

הרצאה על פיתוי, על עולמות סיפור, ועל מערכת היחסים העדינה שבין קוראים וכותבים.

מקלות של ארטיק

ליאור אנגלמן

___________

איך מתחילים לכתוב סיפור ארוך בלי לדעת שום דבר? כתיבה בהשראת מקלות ארטיק.

על פנטזיה, יצירה ודמיון

אשכר ארבליך בריפמן

____________

הצצה אישית אל תהליכי הכתיבה, חייה ועבודתה של אשכר ארבליך-בריפמן, אחת מסופרת הילדים והנוער המוכרות והאהובות בארץ.

כיצד מתחילים לכתוב?

כיצד עולים רעיונות ומהם מקורות ההשראה של אשכר.

כיצד מתנהל הקשר בין סופר למאייר?

על אהבת הטבע והשפעתו על הכתיבה.

מהי פנטזיה וכיצד היא מעודדת ילדים ליצור?

על חשיבות היצירה והיצירתיות ועוד.

פייסבוק לסופר המקטר

צפריר בשן

_______

איך לכתוב על עצמכם ברשתות החברתיות ולהסתכל במראה אחר כך; איך לרתום את הכישרון ולצאת איתו לעבודה בשדות ולמה אסור להגזים עם כל האותנטיות הזו.

איך ניגשים לספר ילדים

עינת שמשוני

________

נדבר על פיקצ'ר-בוק ונעסוק בשאלה מהו ספר ילדים טוב – האם ישנה נוסחה לכתיבה "נכונה" או מתכון לספר ילדים "מוצלח"? מהם?

(ספויילר: אין נוסחה, יש מתכון).

אוצר מילים

טלי אשר

_____

מרחבת הכנס ההומה אדם, מתפתל לו שביל קטן בתוך הצמחייה, מעין דרך לא דרך, אל מרחב ההתבוננות, אוהל יורט, שמזמין אתכם לחוויית כתיבה מסוג שונה מכל מה שחוויתם עד היום. ומה בדיוק קורה בסדנה עצמה? כתיבה אישית בעקבות טקסטים. חוויה אישית וקבוצתית. ובסופו של דבר יוצאים מהסדנה עם אוצר של מילים…

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

לנוע בחופשיות בתוך בתי כלא אהובים

דנה ברגר

_____

על השיר ככלי להבעה עצמית ועל המשמעות של להיות יוצר בעולם הזה, צייד של השראה, צלם של רגעים, לוליין של רגשות.
בסדנה נלמד ליצוק משמעות רגשית לתוך מבנה ומסגרת של פזמון, וניגע בזהירות בתמצית ומהות, עלילה ודמות, מסגרות וחופשיות.

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

מתלבשים על דמות

קרן איל מלמד

_____

סדנת כתיבה משוחררת לבריאת דמויות שמתחילה באוצרות ופרטי לבוש ייחודיים ועוברת דרך הגוף אל היד הכותבת.

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

להסתכל בקנקן – סיפורי כריכה

דורית תמיר וחן יאקה-שומרון

_____

הפגישה עם כריכת הספר מייצרת את הרושם הראשוני לגביו. איך מעצבים כריכה שתשבה את עינו של הקורא? איך זה נראה משם (מוחו הקודח של המו"ל) ומשם (שולחנו של המעצב הגרפי)?
התהליך, השיקולים, ההתלבטויות, הסקיצות שנזנחו ואלו שהגיעו אל הדפוס – הכול בהרצאה הזאת.

שולחן ערוך: על הלכות, גבולות, מכשלות ומושכלות העריכה

נועה מנהיים

_____

נועה מנהיים היא עורכת, מבקרת, תסריטאית ומסאית, ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת 'כנרת, זמורה, ביתן'.
ערכה למעלה משישים ספרים, בעלת טור קבוע במוסף 'הארץ' העוסק באבולוציה של התרבות.

שדרגו את הכתיבה שלכם עוד היום בעזרת 3 טכניקות פשוטות.

ימים לראות טוב

שגית אמת

_____________

עד כמה קשורים נושאי הכתיבה למחבר שכתב אותם? איך משתמשים בעובדות אמיתיות והופכים אותן לשקרים מרהיבים? אילו סודות אמיתיים שתולים בסיפור הבדיוני הזה?

 

שגית אמת תספר על סופי, גיבורת הספר "ימים לראות" ותגלה מדוע בחרה לכתוב דווקא על גיבורה עיוורת, ואיך קשור העיוורון לחייה האישיים בפרט, ולחיים של כולנו בכלל?

בהומור ובכנות תספר שגית על אחורי הקלעים של הכתיבה, על המחסומים והפחד מחשיפה שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך, אך גם על השמחה והאושר המופיעים כשאנו מממשים את החלקים היצירתיים שבתוכנו, ומאווררים את הסודות הכמוסים.

מספר להרצאה –
איך עושים את זה?
כל הסודות וגם כמה שקרים

גלית ברש

_____________

מה קורה רגע אחרי כשהחלום מתגשם? איך מצליחים להשאיר את הספר חי ונושם יותר מחודש? איך מגיעים לעוד ועוד אנשים? האם אפשר לצאת בהרצאה גם לפני שהספר יוצא לאור?

אני מזמינה אתכם לקבל כלים חשובים שיעזרו לכם לארוז את הסיפור שלכם להרצאה. נדבר על הסודות שיש בהרצאה טובה ונחשוף כמה שקרים שאף מרצה לא מדבר עליהם.

סודות ושקרים – הוראות הפעלה

מעין רוגל

_____________

דמויות משקרות. דמויות מסתירות סודות. דמויות טובות במיוחד גם משקרות וגם שומרות סוד. אבל מתי לחשוף את השקר? ואת הסוד? ומתי להכניס שותף סוד? וכמה דמויות יכולות לשמור סוד בלי לגלות אותו לאף אחד אחר?

הרצאה מעשית לכותבי פרוזה על שקרים סודות ומבנה סיפורי. וגם קצת פוקר.

משחק ילדים או מלאכת מחשבת?

שירלי גרץ

_____________

מהו סודו של ספר איכותי? ומה האמת המרה?

מאות ספרי ילדים יוצאים לשוק כל שנה, רובם אפילו לא יגיעו לחנויות. השוק מוצף בהוצאות לאור פרטיות, ובחברות הפקה שמוכרים לכותבים חלום. זה ביזנס לכל דבר, וזה בסדר, אנחנו חיים בכלכלה חופשית.

אבל אם חשקה נפשכם בספר ילדים איכותי, אין קיצורי דרך. זאת עבודה מאתגרת בת שלבים רבים.

בואו לשמוע על תהליך ההוצאה לאור ולבדוק איזה סוג של ספר אתם רוצים להפיק.

כל הדראמ"ה הזאת

רחלי לביא

_____________

לפעמים זה רק עניין של מינונים. דיאלוג שהפך בטעות למונולוג, שלושה עמודים של מחשבות נוגות, לרגע לא ברור איפה הסיפור מתרחש – והופה, הקורא בחוץ.

זה לא חייב לקרות! יש כל כך הרבה דברים שאפשר לשפר בטקסט אם רק רואים אותם בבירור, עוד לפני שמתחילים לקרוא(!) בואו לגלות איך עושים את זה.

כותבת לא למגירה –
על כתיבה בעולם אינטראקטיבי

אורי ניר-וינטר

_____________

עידן הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט פותח בפני כותבים שתי הזדמנויות שלא חלמו עליהן בעבר: להיות עדכניים כל הזמן, ולקבל פידבק מידי מקוראיהם. אורי ניר-וינטר, כותבת פייסבוק בולטת קוראת לזה: "כתיבה חברתית".

בהרצאה תספר אורי מה מניע אותה להעלות פוסט בכל סוף שבוע. בנוסף היא תסקור עקרונות בכתיבה חברתית, כמו: הנעה לפעולה של הקוראים, כתיבה תחת פידבק תמידי ושילוב בין טקסט לאימג', ותדבר על הדילמות שמעוררת כתיבה כזו: חשיפה מול שמירה על פרטיות, אמיתות מול שקרים ועוד.

סירה קטנה בים סוער – שקרים שסיפרו לי על הוצאה לאור, ואיך בכל זאת שרדתי (בינתיים)

גילי בר-הלל

_____________

מסלולה של גילי בר-הלל בעולם המו"לות התחיל בהוצאה גדולה (כתר), המשיך להוצאה קטנה (גרף), והוביל להקמת הוצאה חדשה משל עצמה (עוץ). איך ולמה מתמסר אדם שפוי למסלול של הוצאה לאור? כיצד בוחרים אילו ספרים לתרגם לעברית? מימון המון, ספרים דיגיטליים, הוצאה עצמית – האם מאחד הבאזוורדים הללו תצמח הישועה? האם בכלל יש סיכוי להצליח בתחום הזה? ואיך נמדדת הצלחה?

תני לי לספר לך מה שאת כבר יודעת

קרן לנדסמן

_____________

דיאלוגים יכולים לשמש אותנו להעברת מידע, אפיון דמויות ובספרות ספקולטיבית גם לבניית עולם והבהרת פערי ידע. בסדנה נתנסה בדיאלוגים שונים, בדרכים יעילות יותר (ופחות) להשתמש בדיאלוגים בסיפור, ונראה ממה הכי חשוב להישמר.

עשרה סודות לעריכה עצמית

הגר ינאי

_____________

אין כתב יד ראוי לשמו שיוצא לאור ללא עריכה. ספרים רבים אינם מתקבלים להוצאות או נכשלים בקרב הקוראים בשל חוסר עריכה או עריכה לקויה. בהרצאה נסקור את תהליך העריכה החל ביסודותיו הרגשיים, דרך עקרונותיו הסיפוריים ועד לליטוש הסגנוני הנחוץ להגשה. ניתן שפע של טיפים מעשיים לבדיקה עצמית של העלילה, הדמויות ואלמנטים טכניים חשובים. הרצאה זו עשויה לחסוך לכם אלפי שקלים, חודשים של עבודה ועוגמת נפש. מומלץ בחום לבוא מצוידים בכלי כתיבה ולרשום את עיקרי הדברים.

לכתוב בלב הסערה: איך ממשיכים לכתוב גם בתקופות הקשות ביותר?

סוזן דונובן

_____________

דברים רעים קורים. זה חלק בלתי נפרד מהחיים. בהיותנו חיים – דברים רעים יקרו בהכרח לכל אחד מאתנו בשלב מסוים. נעבור אתגרים לא פשוטים. איך אפשר להמשיך לכתוב בזמנים של אסונות ואובדן? איך הופכים כאב אנושי לסיפור מלא משמעות ועוצמה? איך טראומות משנות אותנו כאנשים וככותבים?

סוזן דונובן לא הייתה אמורה לחיות היום. אסון רפואי שפקד אותה בשנת 2011 הוביל לקריסת מערכות מוחלטת, עשרים ניתוחים, ושלושה חודשים בטיפול נמרץ. היא יצאה מהמשבר עם נכות קשה, אך המשיכה לכתוב. למעשה, מאז שכל הדבר הנורא הזה קרה, סוזן כתבה שישה רומנים, שש נובלות, מחזה שהועלה במנהטן ותסריט לסרט טלוויזיוני. השיבה אל המקלדת הייתה הדבר הקשה ביותר שהיא עשתה אי-פעם, וגם הגאולה שלה.

סודות הכתיבה בז'אנר הרומנטי

שרית חיים

_____________

לכתיבה בז'אנר הרומנטי חוקים ברורים: גבר אלפא, עלמה במצוקה, סיפור אהבה עוצמתי, סצנות סקס וסוף טוב.

אבל מה קורה כשהכותב מחליט להפר את הכללים? איך נמנעים מקלישאות? ועד כמה הקוראים מחפשים עלילה שתנפץ את התבנית הקבועה?

ההרצאה תעסוק בשינויים שחלו בז'אנר מאז עלייתו המטאורית, בניסיון לפענח את הנוסחה המנצחת לכתיבת סיפור רומנטי, ושאלת מיליון הדולר – האם הכתיבה מבוססת על ניסיון החיים של הכותב?

מרב-מכר לסרט: מה למדתי מתסריטאות על כתיבת ספרים?

עומר ברק

_____________

כשעומר ברק כתב את "לחוץ חתונה", הוא לא דמיין לרגע שזה יסתיים בספר זהב, ספר הביכורים הנמכר ביותר בשנת 2017 וסרט עם מיטב הכוכבים הישראלים ובבימויו של לא אחר מאשר גורי אלפי.

אז איך הופכים ספר לסרט? מה אפשר ללמוד מתסריטאות על פרוזה? ומהו הסוד הכי גדול שאף כותב פרוזה בישראל לא יודע?

איך לאהוב את הכתיבה שלנו:
סדנת כתיבה

רותם ברוכין ומרינה ברלין

_____________

כותבות וכותבים רבים מגלים לפעמים שהקושי הגדול ביותר בכתיבת סיפור אינו הדמויות, העלילות או מערכות היחסים, אלא קושי חוץ-סיפורי – המבקר/ת הפנימי/ת הקשוח/ה, שגורמים לנו לסלוד מכל מה שאנחנו כותבים ומבטיחים לנו שכל מילה שכתבנו אי פעם היא נדושה, גרועה ומשעממת. בסדנה נלמד להפסיק לשנוא את כל מה שאנחנו כותבים ולמצוא את היתרונות בכתיבה של כל אחד ואחת מאיתנו. אולי אפילו נגלה מה אנחנו הכי אוהבים לכתוב ואיך להתמקד בו.

 

מוגבל ל-15 משתתפים.

כותבת ומוחקת אהבה

ענת לב אדלר

_____________

הרומן כותבת ומוחקת אהבה מכר עד היום למעלה מ-50 אלף עותקים ולא רק שהפך לתופעה תרבותית אלא גם הפך לי את החיים.
בזכותו יצאתי למסע הרצאות בכל הארץ שנמשך כבר ארבע שנים ובזכותו הפכתי לגורו עבור נשים באמצע החיים שעוקבות בעניין גם אחרי מוצרי ההשראה והתוכן שלי והפעילויות החברתיות שאני מובילה.
הקהל הפך לקהילה.
אבל מה אם אספר לכם שלמרות ההצלחה הכבירה של הרומן והתהודה הגבוהה, הוא כמעט ולא ראה אור?
ומה אם אומר לכם שהדבר הכי חשוב זה להאמין בבטן שלכם, ביצירה שלכם, להתעקש וללכת עד הסוף?
כי אחותה הגדולה של ההצלחה בעיני היא ההתמדה.