עמוד הכנס2018-10-03T11:05:27+00:00

כנס

נקודת מפנה

4

כל ההתחלות

יום רביעי | 13.9.2017 | 8:30

סמינר הקיבוצים

להרשמה

מתחילים בעוד

0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

מתחילים בעוד

0
0
0
0
Days
0
0
Hrs
0
0
Min
0
0
Sec

כנס נקודת מפנה הוא הכנס היחיד בישראל המיועד לסופרים בשלבים שונים של קריירת הכתיבה שלהם: סופרים ותיקים, סופרים שהוציאו ספר או שניים, וגם סופרים ששוקדים על ספרם הראשון.
הכנס הוא הזדמנות לצאת ליום אחד מבדידות הכותב, ולבוא ללמוד כלים חדשים ולהכיר סופרים אחרים שמתמודדים עם אותן הבעיות, עורכים ואנשי מקצוע שונים בתעשיית הספרות.


הכנס מופק על ידי רחלי לביא, כותבת, עורכת ומתרגמת, יזמת "עברי" – עורך לשון אוטומטי. משתתפים בו סופרים ותיקים ומנחי סדנאות מהטובים ביותר בתחום סדנאות הכתיבה.

תכנית הכנס

8:15-8:45
התכנסות והרשמה
8:45-10:15
פתיחה – רחלי לביא
מדברות כתיבה – מירי רוזובסקי, סמדר שטיינברג, גפנית לסרי-קוקיא
10:20-11:05
אני זוכר
ד"ר עודד מנדה – לוי
10:20-11:05
להיות הארנב הלבן
מעין רוגל
מתלבשים על הדמות
11:10-11:55
מתחילים לעבוד נכון
מאירה ברנע גולדברג
11:10-11:55
על פנטזיה, יצירה ודמיון
אשכר ארבליך בריפמן
10:20-11:55
מתלבשים על הדמות
קרן איל מלמד
קרן איל מלמד
12:15-13:00
מערת האוצר הסודית של הסיפורים
רוני גלבפיש
12:15-13:00
להסתכל בקנקן – סיפורי כריכה
דורית תמיר וחן יאקה-שומרון
12:15-13:00
אוצר מילים – טלי אשר
לצאת לאור ולהרוויח  – ערן שטרן
13:00-13:50
הפסקת צהריים
13:50-14:35
מקלות של ארטיק
ליאור אנגלמן
13:50-14:35
איך ניגשים לספר ילדים?
עינת שמשוני
לנוע בחופשיות
14:45-15:30
איך מתחילים לעבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה?
דניאלה דורון
14:45-15:30
פייסבוק לסופר המקטר
צפריר בשן
בתוך בתי כלא אהובים
דנה ברגר
13:50-15:30
לנוע בחופשיות בתוך בתי כלא אהובים
דנה ברגר
15:45-17:00
שולחן ערוך: על הלכות, גבולות, מכשלות ומושכלות העריכה – נועה מנהיים
טקס הענקת פרס אלמוג וסיכום

המרצים שלנו

רחלי לביא

כותבת, עורכת ומתרגמת, יזמת "עברי" – עורך לשון אוטומטי, ויזמת כנס נקודת מפנה.

מאירה ברנע גולדברג

סופרת (מחברת רבי המכר "כמה רחוק את מוכנה ללכת", "משפחה לדוגמה" וסדרת "כראמל"), מבקרת ספרות (מאקו, מקומוני רשת שוקן ומקור ראשון), עורכת ספרותית ויועצת לסופרים, שותפה ב"כריכה" סוכנות לסופרים.

אשכר ארבליך בריפמן

סופרת ומנחת סדנאות כתיבה יוצרת לילדים. פרסמה עד היום 28 ספרים לילדים ולנוער. סדרת הדגל שלה, "ווינטר בלו, ילדת פיות", כבשה את ליבם של מאות אלפי קוראים והייתה לשם דבר בספרות הישראלית.
"עיני אוניקס" הוא ספרה הראשון למבוגרים.
אשכר גרה עם משפחתה על גבול יערות הכרמל בחיפה, מוקפת טבע. היא מגדלת בביתה חתולים, כלבה, ארנבים, קביה, ומארחת חיות בר שונות, ביניהן קיפודים, גיריות, נמיות, תנים, חזירי בר, שפני סלע ולפעמים גם צפעים.

גפנית לסרי קוקיא

מחברת "הים של וינה". רואת-חשבון מוסמכת, לקטורית בהוצאת כנרת-זמורה-דביר והאסיסטנטית של הסופר עמוס עוז.

דנה ברגר

זמרת ויוצרת, כותבת ומלחינה מגיל חמש עשרה. מופיעה ברחבי הארץ ללא הפסקה. בשנים האחרונות החלה ללמד כתיבה יוצרת במסגרות שונות, קיימה סדנאות כתיבה בעמותות לנשים נפגעות אלימות, ביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל אביב, מכללת ספיר, לימדה במכללה האקדמית אונו – בהד ביה"ס למוסיקה, ועוד.

דניאלה דורון

תסריטאית ומנחת סדנאות כתיבת תסריט "דראפט ראשון" – סדנה מקצועית באווירה ביתית.

ליאור אנגלמן

נשוי לעינת, אב לחמישה ילדים, מתגורר בכפר סבא. מלמד תורה ומרצה. מחבר הספר "שקופים" – אסופת סיפורים קצרים, ומחבר הרומן "לא מפסיקים אהבה באמצע". מנחה סדנאות כתיבה.

טלי אשר

ראש תחום חברה ותרבות במכללת סמינר הקיבוצים, מרצה ומנחה.

מירי רוזובסקי

מחברת רבי המכר "אותה האהבה, כמעט", ו"פעם בחיים". חוקרת, מורה ומנחת תהליכי כתיבה.

מעין רוגל

סופרת, מנחת סדנאות כתיבה, תסריטאית וחוקרת עולמות סיפור. בוגרת סדנאות כתיבה לנוער, בי"ס לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל, וסדנאות תל אביב לוס אנג'לס לקולנוענים.
ספר הביכורים שלה "היינו יכולות לנסוע" זכה במענק גולדברג קק"ל ובמענק 'עם הספר' של קרן רבינוביץ' ומשרד התרבות. ספרה 'יער' ראה אור באפריל 2016 בהוצאה עצמית. בימים אלה עובדת לקראת הוצאה לאור של ממואר.

סמדר שטיינברג

מחברת הספר "שבע דרכים לאיבוד". ביבליותרפיסטית המטפלת באמצעות קריאה וכתיבה ומלווה תהליכי כתיבה מהיבט רגשי.

רוני גלבפיש

סופרת ומנחת סדנאות כתיבה. מחברת "סיפור קטן ומלוכלך" ו"אגם הצללים".

דר עודד מנדה - לוי

ד"ר עודד מנדה-לוי מלמד ספרות בסמינר הקיבוצים ובבצלאל. לימד שנים ארוכות באוניברסיטת תל-אביב. ספרו "לקרוא את העיר: החוויה האורבנית בסיפורת העברית מאמצע המאה ה-19 עד אמצע המאה ה-20" ראה אור בהוצאת הקיבוץ המאוחד, סדרת הילל בן-חיים, בשנת 2010 (פרס ס. יזהר). בשנת 2011 הופיע "על קצה המקום: צדדים במרחב ובטקסט הספרותי" בהוצאת רסלינג. בשנת 2015 הופיעה בהוצאת אבן-חושן הפואמה "מיליון פחות אחת", שני סיפורים הנוגעים זה בזה על פני 999 שורות קצרות, ובהן מפגש, היעלמות, אובדן וחיפוש על רקע רחובות של ילדות והתבגרות בתל אביב של שנות השבעים, בשנת 2017 הופיע ספר הפרוזה: "אני זוכר" בהוצאת ידיעות ספרים.

עינת שמשוני

כותבת, מאיירת וחובבת ספרי ילדים. מחברת "מסרגות הפלא של סבתא" (2009, הקיבוץ המאוחד) ו"איזה יום" (2016, הוצאה עצמית).

צפריר בשן

צפריר היה ראש דסק כלכלה בעיתון הארץ ועורך מוסף ההייטק בגלובס. לאחר מכן הוא שימש יועץ תקשורת של חברות היי-טק מהגדולות בארץ ובעולם, וכן עשרות חברות ציבוריות, קרנות הון סיכון וחברות סטרט-אפ. הוא היה גם סמנכ”ל השיווק של חברת הסטרט-אפ פלייקאסט מדיה.

קרן איל מלמד

מעצבת תלבושות בקולנוע ובטלוויזיה וזוכת פרס האקדמיה לעיצוב תלבושות לסדרה "שטיסל" בשנת 2013 ולסרט "חתונה מנייר" בשנת 2015. מנחה סדנאות כתיבה בסדנאות הבית – בית הספר לכתיבה של אשכול נבו ואורית גידלי.

דורית תמיר

מוציאה לאור, מוציאה ילדים לבית ספר, מוציאה בנזוג מדעתו.

חן יאקה-שומרון

מעצבת גראפית, בלוגרית ואשת אינטראקטיב. בעלת "לימונדה" סטודיו למיתוג. מתמחה בעיצוב כריכות ספרים.

נועה מנהיים

נועה מנהיים היא עורכת, מבקרת, תסריטאית ומסאית, ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת 'כנרת, זמורה, ביתן'.
ערכה למעלה משישים ספרים, בעלת טור קבוע במוסף 'הארץ' העוסק באבולוציה של התרבות.

ערן שטרן

סופר, יזם, ומרצה, מחבר הספרים "להגשים" ו"להתעורר", בעל ניסיון של שנים בניהול ובליווי אנשים להשגת תוצאות פורצות דרך בחייהם, ושותף בהוצאת הספרים החדשנית לסופרים עצמאיים – "ספר טוב"

תומכים

פרס אלמוג

במסגרת כנס נקודת מפנה מתקיימת תחרות כתיבה נושאת פרסים של סיפורים קצרים.
כתבו סיפורים שאורכו עד 2000 מילים בהשראת התמונה ושלחו אותו אלינו עד 31.8.2017.

בין המשתתפים בכנס יוגרל לילה בארט-האוס

ארט-האוס היא בקתה יחידה במינה לכותבים ולכותבות, הממוקמת בלב מטע תמרים בערבה, במרחק הושטת יד מהמדבר היפהפה. לארט-האוס אפשר להגיע כדי לכתוב באופן עצמאי, או להיעזר בליווי מיומן של אנשי מקצוע בתחומי הפרוזה והתסריטאות. 

בין המשתתפים בכנס יוגרל לילה בארט-האוס, מתנת הבעלים.

הרשמה

ההרשמה המוקדמת
הסתיימה!

195 ₪

ההרשמה הרגילה
הסתיימה!

280 ₪

.

הרשמה מאוחרת עד
עד 11.9.2017

330 ₪

להרשמה

מדיניות ביטולים
עד 31.8.2017 – החזר מלא.
מ-1.9.2017 ועד 10.9.2017 – יוחזר הסכום ששולם בניכוי 50 ₪.
לאחר סיום ההרשמה (מ-11.9.2017) – לא יהיו החזרים.

רוצה לפתוח דוכן בכנס או לפרסם בו את הסדנה או את העסק שלך?

השאר כאן פרטים וניצור אתך קשר בהקדם!

שם:
טלפון:
מייל:

מדברות כתיבה

מירי רוזובסקי, סמדר שטינברג וגפנית לסרי קוקיא

_____________________________

הסופרות מירי רוזובסקי, סמדר שטינברג וגפנית לסרי קוקיא מקיימות מפגש אינטימי על כתיבה בעידן הנשיות המודרנית:

בשיחה נדבר בפתיחות על האימהות ועל הזוגיות שלנו ועל השתקפותן בכתיבה, על הקשר שבין היצירה והחיים הן בהיבטי הביוגרפיה והחשיפה והן בהיבטים הפרקטיים של שילוב הכתיבה בחיי היום-יום, נספר על תהליכי הכתיבה הפרטיים שלנו ועל האופן שבו הספרים שלנו התעצבו והתפתחו.

השיחה מתקיימת בשיתוף מלא של הקהל.

אני זוכר

ד"ר עודד מנדה – לוי

_____________

ג'ו בריינארד (1994-1942) כתב ממואר מכמיר לב בשם I Remember, שפורסם בשנות ה-70 על פני מספר סדרות, ועותקיו אזלו במהירות. הממואר כולל כ-1500 משפטים באורכים שונים, רובם בני משפט אחד, אבל כולם נפתחים במילים "אני זוכר": אני זוכר את הפעם הראשונה שקיבלתי מכתב, שעל המעטפה נרשם: "לאחר חמישה ימים יש להחזיר ל…", ואני חשבתי שלאחר שהחזקתי במכתב חמישה ימים אני אמור להחזיר אותו לשולח; אני זוכר שפוליו היה הדבר הגרוע ביותר בעולם; אני זוכר את היום שבו מתה מרלין מונרו.
ז'ורז' פרק (1982-1936) שמע על ה"אני זוכר" של בריינארד מהארי מתיוס, ידידו, וחבר ב"אוליפו", האולפנה לספרות פוטנציאלית, שבה היה פרק חבר מרכזי. הרעיון של משפטי "אני זוכר" קסם לפרק, שהיה עסוק בעבודות זיכרון משלו. הוא התחיל מיד לשחק, והזמין רבים להצטרף. פרק קבע חוקים למשחק הכתיבה של בריינארד: על הזיכרון להיות כזה שהוא יכול להיות גם של אנשים אחרים, והזיכרון צריך להיות גם של משהו שאינו קיים עוד.

ההרצאה תעסוק במסורת המפוארת של ה"אני זוכר", בהשראות אפשריות, בהשפעות שחוללה אצל סופרים שונים, ובמקומה של הצורה הממוארית הזאת במסורת הכתיבה היוצרת.

מתחילים לעבוד נכון

מאירה ברנע גולדברג

_____________

על טעויות שסופרים עושים בדרך להוצאת ספר ואיך אפשר למנוע אותן.

מערת האוצר הסודית של הסיפורים

רוני גלבפיש

_______

רעיונות טובים הם משאב פשוט ונפוץ מכפי שנהוג לחשוב. פיתוח רעיונות ומיצוי הפוטנציאל הטמון בהם – זה כבר עניין מורכב יותר.

במפגש נעשה את דרכנו למערת אוצר סודית שבה מתפתלות דרכים מוכרות פחות אל הפינות האפלות והמרגשות באמת של רעיונות, וכמעט מבלי משים נעניק להם רבדים והקשרים, עומק ויופי.

אולי אפילו נלך לאיבוד.

איך מתחילים לעבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה?

דניאלה דורון

______

איך מתחילים לעבוד בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה? סיפור אישי וטיפים מקצועיים.

להיות הארנב הלבן

מעין רוגל

______

הארנב הלבן הוא השליח המקשר בין עולם הפלאות ובין העולם הרגיל, עולמה של אליס. הסופרים ומספרי הסיפורים גם הם שליחים, הם שייכים לעולם הסיפורים, ולעולם המציאות, ולאף אחד מהם לא לגמרי. וכמו הארנב הלבן יש להם תפקיד – להנכיח את עולם הבדיון, את הסיפורים, בעולם המציאותי, ולפתות ולמשוך את הקוראים אל עולמות הבדיון.

הרצאה על פיתוי, על עולמות סיפור, ועל מערכת היחסים העדינה שבין קוראים וכותבים.

מקלות של ארטיק

ליאור אנגלמן

___________

איך מתחילים לכתוב סיפור ארוך בלי לדעת שום דבר? כתיבה בהשראת מקלות ארטיק.

על פנטזיה, יצירה ודמיון

אשכר ארבליך בריפמן

____________

הצצה אישית אל תהליכי הכתיבה, חייה ועבודתה של אשכר ארבליך-בריפמן, אחת מסופרת הילדים והנוער המוכרות והאהובות בארץ.

כיצד מתחילים לכתוב?

כיצד עולים רעיונות ומהם מקורות ההשראה של אשכר.

כיצד מתנהל הקשר בין סופר למאייר?

על אהבת הטבע והשפעתו על הכתיבה.

מהי פנטזיה וכיצד היא מעודדת ילדים ליצור?

על חשיבות היצירה והיצירתיות ועוד.

פייסבוק לסופר המקטר

צפריר בשן

_______

איך לכתוב על עצמכם ברשתות החברתיות ולהסתכל במראה אחר כך; איך לרתום את הכישרון ולצאת איתו לעבודה בשדות ולמה אסור להגזים עם כל האותנטיות הזו.

איך ניגשים לספר ילדים

עינת שמשוני

________

נדבר על פיקצ'ר-בוק ונעסוק בשאלה מהו ספר ילדים טוב – האם ישנה נוסחה לכתיבה "נכונה" או מתכון לספר ילדים "מוצלח"? מהם?

(ספויילר: אין נוסחה, יש מתכון).

אוצר מילים

טלי אשר

_____

מרחבת הכנס ההומה אדם, מתפתל לו שביל קטן בתוך הצמחייה, מעין דרך לא דרך, אל מרחב ההתבוננות, אוהל יורט, שמזמין אתכם לחוויית כתיבה מסוג שונה מכל מה שחוויתם עד היום. ומה בדיוק קורה בסדנה עצמה? כתיבה אישית בעקבות טקסטים. חוויה אישית וקבוצתית. ובסופו של דבר יוצאים מהסדנה עם אוצר של מילים…

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

לנוע בחופשיות בתוך בתי כלא אהובים

דנה ברגר

_____

על השיר ככלי להבעה עצמית ועל המשמעות של להיות יוצר בעולם הזה, צייד של השראה, צלם של רגעים, לוליין של רגשות.
בסדנה נלמד ליצוק משמעות רגשית לתוך מבנה ומסגרת של פזמון, וניגע בזהירות בתמצית ומהות, עלילה ודמות, מסגרות וחופשיות.

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

מתלבשים על דמות

קרן איל מלמד

_____

סדנת כתיבה משוחררת לבריאת דמויות שמתחילה באוצרות ופרטי לבוש ייחודיים ועוברת דרך הגוף אל היד הכותבת.

מספר המקומות לסדנה זו מוגבל. מהרו להירשם!

להסתכל בקנקן – סיפורי כריכה

דורית תמיר וחן יאקה-שומרון

_____

הפגישה עם כריכת הספר מייצרת את הרושם הראשוני לגביו. איך מעצבים כריכה שתשבה את עינו של הקורא? איך זה נראה משם (מוחו הקודח של המו"ל) ומשם (שולחנו של המעצב הגרפי)?
התהליך, השיקולים, ההתלבטויות, הסקיצות שנזנחו ואלו שהגיעו אל הדפוס – הכול בהרצאה הזאת.

שולחן ערוך: על הלכות, גבולות, מכשלות ומושכלות העריכה

נועה מנהיים

_____

נועה מנהיים היא עורכת, מבקרת, תסריטאית ומסאית, ראש מחלקת ספרות עברית בהוצאת 'כנרת, זמורה, ביתן'.
ערכה למעלה משישים ספרים, בעלת טור קבוע במוסף 'הארץ' העוסק באבולוציה של התרבות.

שדרגו את הכתיבה שלכם עוד היום בעזרת 3 טכניקות פשוטות.

ימים לראות טוב

שגית אמת

_____________

עד כמה קשורים נושאי הכתיבה למחבר שכתב אותם? איך משתמשים בעובדות אמיתיות והופכים אותן לשקרים מרהיבים? אילו סודות אמיתיים שתולים בסיפור הבדיוני הזה?

 

שגית אמת תספר על סופי, גיבורת הספר "ימים לראות" ותגלה מדוע בחרה לכתוב דווקא על גיבורה עיוורת, ואיך קשור העיוורון לחייה האישיים בפרט, ולחיים של כולנו בכלל?

בהומור ובכנות תספר שגית על אחורי הקלעים של הכתיבה, על המחסומים והפחד מחשיפה שהם חלק בלתי נפרד מהתהליך, אך גם על השמחה והאושר המופיעים כשאנו מממשים את החלקים היצירתיים שבתוכנו, ומאווררים את הסודות הכמוסים.

מספר להרצאה –
איך עושים את זה?
כל הסודות וגם כמה שקרים

גלית ברש

_____________

מה קורה רגע אחרי כשהחלום מתגשם? איך מצליחים להשאיר את הספר חי ונושם יותר מחודש? איך מגיעים לעוד ועוד אנשים? האם אפשר לצאת בהרצאה גם לפני שהספר יוצא לאור?

אני מזמינה אתכם לקבל כלים חשובים שיעזרו לכם לארוז את הסיפור שלכם להרצאה. נדבר על הסודות שיש בהרצאה טובה ונחשוף כמה שקרים שאף מרצה לא מדבר עליהם.

סודות ושקרים – הוראות הפעלה

מעין רוגל

_____________

דמויות משקרות. דמויות מסתירות סודות. דמויות טובות במיוחד גם משקרות וגם שומרות סוד. אבל מתי לחשוף את השקר? ואת הסוד? ומתי להכניס שותף סוד? וכמה דמויות יכולות לשמור סוד בלי לגלות אותו לאף אחד אחר?

הרצאה מעשית לכותבי פרוזה על שקרים סודות ומבנה סיפורי. וגם קצת פוקר.

משחק ילדים או מלאכת מחשבת?

שירלי גרץ

_____________

מהו סודו של ספר איכותי? ומה האמת המרה?

מאות ספרי ילדים יוצאים לשוק כל שנה, רובם אפילו לא יגיעו לחנויות. השוק מוצף בהוצאות לאור פרטיות, ובחברות הפקה שמוכרים לכותבים חלום. זה ביזנס לכל דבר, וזה בסדר, אנחנו חיים בכלכלה חופשית.

אבל אם חשקה נפשכם בספר ילדים איכותי, אין קיצורי דרך. זאת עבודה מאתגרת בת שלבים רבים.

בואו לשמוע על תהליך ההוצאה לאור ולבדוק איזה סוג של ספר אתם רוצים להפיק.

כל הדראמ"ה הזאת

רחלי לביא

_____________

לפעמים זה רק עניין של מינונים. דיאלוג שהפך בטעות למונולוג, שלושה עמודים של מחשבות נוגות, לרגע לא ברור איפה הסיפור מתרחש – והופה, הקורא בחוץ.

זה לא חייב לקרות! יש כל כך הרבה דברים שאפשר לשפר בטקסט אם רק רואים אותם בבירור, עוד לפני שמתחילים לקרוא(!) בואו לגלות איך עושים את זה.

כותבת לא למגירה –
על כתיבה בעולם אינטראקטיבי

אורי ניר-וינטר

_____________

עידן הרשתות החברתיות ופייסבוק בפרט נותן לכותבים הזדמנות שלא חלמו עליה בעבר: לכתוב ולקבל פידבק מיד. אורי ניר-וינטר קוראת לזה: "כתיבה חברתית".

ההרצאה תסקור עקרונות מובילים בכתיבה חברתית, כמו: כתיבה אישית, חשיפה מול שמירה על פרטיות, אמת מול שקר (או מול שקר לבן), הנעה לפעולה של הקוראים, כתיבה תחת פידבק תמידי, שילוב בין טקסט לתמונה ועוד.

בנוסף יינתנו טיפים וכלים יישומיים ליצירת מעורבות גבוהה של קוראים ולהגדלת מספר העוקבים ברשתות החברתיות.

סירה קטנה בים סוער – שקרים שסיפרו לי על הוצאה לאור, ואיך בכל זאת שרדתי (בינתיים)

גילי בר-הלל

_____________

מסלולה של גילי בר-הלל בעולם המו"לות התחיל בהוצאה גדולה (כתר), המשיך להוצאה קטנה (גרף), והוביל להקמת הוצאה חדשה משל עצמה (עוץ). איך ולמה מתמסר אדם שפוי למסלול של הוצאה לאור? כיצד בוחרים אילו ספרים לתרגם לעברית? מימון המון, ספרים דיגיטליים, הוצאה עצמית – האם מאחד הבאזוורדים הללו תצמח הישועה? האם בכלל יש סיכוי להצליח בתחום הזה? ואיך נמדדת הצלחה?

תני לי לספר לך מה שאת כבר יודעת

קרן לנדסמן

_____________

דיאלוגים יכולים לשמש אותנו להעברת מידע, אפיון דמויות ובספרות ספקולטיבית גם לבניית עולם והבהרת פערי ידע. בסדנה נתנסה בדיאלוגים שונים, בדרכים יעילות יותר (ופחות) להשתמש בדיאלוגים בסיפור, ונראה ממה הכי חשוב להישמר.

עשרה סודות לעריכה עצמית

הגר ינאי

_____________

אין כתב יד ראוי לשמו שיוצא לאור ללא עריכה. ספרים רבים אינם מתקבלים להוצאות או נכשלים בקרב הקוראים בשל חוסר עריכה או עריכה לקויה. בהרצאה נסקור את תהליך העריכה החל ביסודותיו הרגשיים, דרך עקרונותיו הסיפוריים ועד לליטוש הסגנוני הנחוץ להגשה. ניתן שפע של טיפים מעשיים לבדיקה עצמית של העלילה, הדמויות ואלמנטים טכניים חשובים. הרצאה זו עשויה לחסוך לכם אלפי שקלים, חודשים של עבודה ועוגמת נפש. מומלץ בחום לבוא מצוידים בכלי כתיבה ולרשום את עיקרי הדברים.

לכתוב בלב הסערה: איך ממשיכים לכתוב גם בתקופות הקשות ביותר?

סוזן דונובן

_____________

דברים רעים קורים. זה חלק בלתי נפרד מהחיים. בהיותנו חיים – דברים רעים יקרו בהכרח לכל אחד מאתנו בשלב מסוים. נעבור אתגרים לא פשוטים. איך אפשר להמשיך לכתוב בזמנים של אסונות ואובדן? איך הופכים כאב אנושי לסיפור מלא משמעות ועוצמה? איך טראומות משנות אותנו כאנשים וככותבים?

סוזן דונובן לא הייתה אמורה לחיות היום. אסון רפואי שפקד אותה בשנת 2011 הוביל לקריסת מערכות מוחלטת, עשרים ניתוחים, ושלושה חודשים בטיפול נמרץ. היא יצאה מהמשבר עם נכות קשה, אך המשיכה לכתוב. למעשה, מאז שכל הדבר הנורא הזה קרה, סוזן כתבה שישה רומנים, שש נובלות, מחזה שהועלה במנהטן ותסריט לסרט טלוויזיוני. השיבה אל המקלדת הייתה הדבר הקשה ביותר שהיא עשתה אי-פעם, וגם הגאולה שלה.

סודות הכתיבה בז'אנר הרומנטי

שרית חיים

_____________

לכתיבה בז'אנר הרומנטי חוקים ברורים: גבר אלפא, עלמה במצוקה, סיפור אהבה עוצמתי, סצנות סקס וסוף טוב.

אבל מה קורה כשהכותב מחליט להפר את הכללים? איך נמנעים מקלישאות? ועד כמה הקוראים מחפשים עלילה שתנפץ את התבנית הקבועה?

ההרצאה תעסוק בשינויים שחלו בז'אנר מאז עלייתו המטאורית, בניסיון לפענח את הנוסחה המנצחת לכתיבת סיפור רומנטי, ושאלת מיליון הדולר – האם הכתיבה מבוססת על ניסיון החיים של הכותב?

מרב-מכר לסרט: מה למדתי מתסריטאות על כתיבת ספרים?

עומר ברק

_____________

כשעומר ברק כתב את "לחוץ חתונה", הוא לא דמיין לרגע שזה יסתיים בספר זהב, ספר הביכורים הנמכר ביותר בשנת 2017 וסרט עם מיטב הכוכבים הישראלים ובבימויו של לא אחר מאשר גורי אלפי.

אז איך הופכים ספר לסרט? מה אפשר ללמוד מתסריטאות על פרוזה? ומהו הסוד הכי גדול שאף כותב פרוזה בישראל לא יודע?

איך לאהוב את הכתיבה שלנו:
סדנת כתיבה

רותם ברוכין ומרינה ברלין

_____________

כותבות וכותבים רבים מגלים לפעמים שהקושי הגדול ביותר בכתיבת סיפור אינו הדמויות, העלילות או מערכות היחסים, אלא קושי חוץ-סיפורי – המבקר/ת הפנימי/ת הקשוח/ה, שגורמים לנו לסלוד מכל מה שאנחנו כותבים ומבטיחים לנו שכל מילה שכתבנו אי פעם היא נדושה, גרועה ומשעממת. בסדנה נלמד להפסיק לשנוא את כל מה שאנחנו כותבים ולמצוא את היתרונות בכתיבה של כל אחד ואחת מאיתנו. אולי אפילו נגלה מה אנחנו הכי אוהבים לכתוב ואיך להתמקד בו.

 

מוגבל ל-15 משתתפים.