זהו התרגיל השישי של אתגר נובמבר-דצמבר 2018 שלנו!

אם עדיין לא עשיתם את תרגילים 1, 2, 3, 4 או 5 – לא מאוחר מדי! לחצו כאן כדי להגיע אליהם: תרגיל 1, תרגיל 2, תרגיל 3, תרגיל 4, תרגיל 5.

אני מודה שהכותרת של התרגיל הזה היא יומרנית משהו. אני אפילו לא בטוחה מה בדיוק המשמעות של הביטוי הזה, "לגעת בחיים", אבל אני כן יודעת שכמעט כל הזמן אנחנו נוגעים במשהו. בחפצים שסביבנו, בבגדים שלנו, במקלדת של המחשב… והאופן שבו אנחנו נוגעים בדברים הוא אחד המאפיינים שלנו. הוא מעיד על כל מיני דברים.

מה לדוגמה? הנה שלושה דברים שעולים בדעתי כרגע:

  1. לפני שבוע בערך נסענו לבקר את גיסי וגיסתי, שאני ממש ממש אוהבת. גיסתי היא תרפיסטית שעובדת עם בעלי חיים. בעזרת בעלי חיים היא מצליחה לדבר עם ילדים על כל מיני דברים שעוברים עליהם. יש לה בבית מגוון חיות. אחת מהם היא חומט כחול לשון. היא הוציאה את החמוד מהקופסה שלו והציעה לנו להחזיק אותו. האיש שלי לקח אותו בשמחה, ליטף אותו, ודיווח ש"זה מרגיש כמו פלסטיק". אני לא רציתי. זה בסדר גמור מבחינתי להסתכל עליו, אבל לא היה לי שום רצון לגעת בו. גיסתי הסתכלה עליי ואמרה שזו בדיוק התגובה שהיא מקבלת המון פעמים מילדים ואפשר לעבוד על זה. מכיוון שלא עבדנו על זה – אני עדיין לא יודעת מה בדיוק זה אומר עליי, אבל זה כנראה אומר משהו…
    .
  2. גיליתי שכשאני עובדת במטבח – אני מנגבת ידיים המון. ממש המון. מרטיבה מגבת אחר מגבת בניגובי ידיים. אני חושבת שאני עושה את זה יותר מאשר אנשים אחרים, כי בשלב מסוים זה כבר מתחיל להעיק…
    .
  3. הבת שלי לא מוכנה לגעת במדבקות או בנייר רטוב. וזה קצת מוזר ואולי אפילו מגביל, כי היא מאוד אוהבת להתעסק באמנות, אבל ככה זה.

בתרגיל הזה, אם עדיין לא זיהיתם, אנחנו עובדים על חוש המישוש.

במה הדמות שלכם לא מוכנה לגעת? למה היא נמשכת? במה היא כן רוצה לגעת? ואולי לא מדובר בחפץ אלא במרקם מסוים שמושך אותה או דוחה אותה?

הערה חשובה:

אתם יכולים לענות על התרגיל הזה בצורה של תשובה פשוטה (כמו "הדמות שלי לא מוכנה לגעת בנייר רטוב") ואתם יכולים לצאת משם לסיפור קצר (פסקה או יותר). מובן שאם תכתבו פסקה – תרוויחו יותר מהתרגיל.

דווחו כאן בתגובות!

מחכה לתשובות!